How to Replace Rear Brakes 06-13 Mazda 3 – Tin tức về xe Mazda

Có phải bạn đang muốn xem Tin tức của xe ô tô Mazda phải không? Có phải bạn đang tìm chủ đề 2010 mazda 3 hatchback đúng không? Nếu đúng như vậy thì mời bạn xem những thông tin về bài viết này tại đây nhé.

How to Replace Rear Brakes 06-13 Mazda 3 – Tin tức của mẫu xe Mazda mới cập nhật.

XEM VIDEO CHI TIẾT BÊN DƯỚI

.

Hình ảnh liên quan đến bài viết 2010 mazda 3 hatchback.

 How to Replace Rear Brakes 06-13 Mazda 3
How to Replace Rear Brakes 06-13 Mazda 3

>> Ngoài xem bài viết về chủ đề How to Replace Rear Brakes 06-13 Mazda 3 này bạn có thể xem thêm nhiều bài viết liên quan đến Thông tin của xe ô tô Mazda khác tại đây: ở đây.

Mua ngay! Bộ Phanh mới từ 1AAuto.com 1A Auto hướng dẫn bạn cách sửa chữa, lắp đặt, khắc phục, thay hoặc thay thế phanh cũ bị mòn, kêu, phai màu. Video này áp dụng cho 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13 Mazda 3 🔧 Danh sách dụng cụ sử dụng: • Pry Bar • Cờ lê 10mm • Cờ lê 14mm • Ổ cắm 10mm • Ổ cắm 21mm • Kìm mũi kim • Kim kìm mũi • Thanh ngắt 1/2 inch • Ratchet • Tiện ích mở rộng ổ cắm • Cờ lê mô-men xoắn • Mỡ chống kích • Bộ phận làm sạch bộ phận phanh • Cờ lê Allen 7mm • Bàn chải dây Để biết thêm thông tin, hãy truy cập chúng tôi tại ⚠ TUYÊN BỐ TỪ CHỐI: Trong khi 1A Auto cố gắng cung cấp thông tin được cung cấp trong video này chính xác nhất có thể, nó không đưa ra tuyên bố, hứa hẹn hoặc tuyên bố về tính chính xác, đầy đủ hoặc khả năng áp dụng của nội dung. Không có thông tin nào trong video này sẽ tạo ra bất kỳ biểu hiện nào hoặc ngụ ý bảo đảm hoặc đảm bảo về bất kỳ kết quả cụ thể nào. Tất cả các dự án tự làm đều tiềm ẩn một số rủi ro. Người xem có trách nhiệm duy nhất chịu rủi ro này. 1A Auto không chịu trách nhiệm hoặc chịu trách nhiệm về bất kỳ thiệt hại mất mát nào (bao gồm, nhưng không giới hạn, thực tế, do hậu quả hoặc trừng phạt), trách nhiệm pháp lý, khiếu nại, hoặc bất kỳ thương tích hoặc nguyên nhân nào khác liên quan đến hoặc do bất kỳ thông tin nào được đăng trong video này. ..

Vậy là bạn đã xem xong bài viết chủ đề 2010 mazda 3 hatchback rồi nhé. Ngoài xem các bài viết Thông tin của chiếc xe Mazda mà Sàn ô tô VN cung cấp thì bạn có thể xem thêm nhiều thông tin liên quan tin tức xe ô tô tại đây nhé: tại đây.

Mong rằng những thông tin này mang lại giá trị cho bạn. Cảm ơn các bạn đã theo dõi thông tin mà Sanotovietnam.com.vn cung cấp.

Tag liên quan đến 2010 mazda 3 hatchback.

How to replace car brakes,how to remove car brakes,How to,install,change,fix,repair,replace,worn,squeaky,fading,old,brake pads,brake rotors,installation,instructions,tutorial,guide,video,Mazda,2006,2007,2008,2009,2010,2011,2012,2013,pads,rotors,06,07,08,09,10,11,12,13.

#Replace #Rear #Brakes #Mazda.

35 thoughts on “How to Replace Rear Brakes 06-13 Mazda 3 – Tin tức về xe Mazda

  1. TiMn8eR 911 says:

    where does the funky spray paint job come ine. and the beeder scew. umm ya you need to still put the caliper piston back. ugh… patt2…

  2. RBRjfe says:

    I ordered a front and rear brake kit from 1A auto. The rear brake pads I received in the kit did not have the "cooling line" cut in the middle of the pad or the chamfer cuts at the ends of the pads. They were just one flat piece of pad. But even the pictures on the website 1A auto site showed these features on the pad. Why didn't I receive those pads?

  3. Ronald Harrison says:

    A very complete video. I have never heard of breaking into the brake fluid system when replacing pads. The pistons push back without that and push the fluid back up to the master cylinder. No need to refill or risk introducing air into the system. Also that much anti seize grease on the face of the hub will be thrown on to the rotor at high speed causing a loss in braking efficiency and ruining the disc pads you have just replaced.

  4. 58gennaro says:

    What a PIA those anti rattle clips are. One fell out after a few days and the other was so corroded it had to be broken off and a new hole drilled. Tired of screwing with them, so used JB Weld to around the holes. Probably have to replace calipers next brake job cause clips are permanent. In the mean time, they aren't going to fall out. Actually the clips made this my least favorite brake job.

  5. Keith Cannell says:

    Hi Sue,
    Good clear informative instruction…thanks! One observation though, I note there is no disassembly of the E brake, Does that not even need attention in rear pad replacement?
    Cheers K

  6. BingBadaBoom says:

    Does it matter if you put the brake pad with the clip on top on the outer side of the rotor (Opposite what was shown)? I don't understand why one side only has a clip and the other pad doesn't.

  7. BreaAnna Williams says:

    I used your video to TRY to replace my calipers. There's no way in hell you screwed the piston back in that easily with needle nose pliers without pressure. It would have been NICE to know there is a tool you can RENT specifically for this job instead of fighting it trying to get it compressed and twisted in. Your shop probably even HAS THEMMMMM. and it turns CLOCKWISE. Not counterclockwise. If you turn it COUNTERCLOCKWISE it comes out and is not easy to get back in. K THANKS.

  8. Vince says:

    Odd that on my Mazda those caliper pin rubber bushings were in poor order. So bad that on one of them there was zero chance of getting the pin back through. And the others were pretty sticky. $23 cdn for new bushings, I think, is worth it.

  9. Think Smart says:

    you don't need to hold the pedal down when opening the bleeding valve? I just tried your method and the pedal is still going half way down

  10. Eduardo Garcia says:

    Overall good video but a few things I noticed:
    1. As eddie gee mentioned, you rotated the piston clockwise but state in the video to go counter-clockwise.
    (Surprised you don't use the correct tool for pressing the piston in and offer it on 1A auto site).
    2. When installing the pads, didn't clean the friction material.
    3. Didn't specify in the pad with the anti-rattle goes inner/outer.
    4. Also mentioned below, take the time to make sure the parking brake mechanism is working properly (adjust accordingly).

  11. Matt says:

    So I just bought a rear only ceramic brake kit for a Mazda 3 after watching this video…and it was $64. Just seems low, and am just curious to the quality of product I may have bought? Anyone have any feedback on the product?

  12. ThatGuyZack says:

    Little tip for all you diy garage mechanics if you take a lug nut and screw it on one of the studs then it’ll keep the rotor from wanting to wiggle around while doing your brake job

  13. LegendLength says:

    What's it mean when the piston doesn't go in, but it still turns with pliers? Seized piston and whole new caliper needed? I even tried with c clamp but didn't work.

Trả lời

Email của bạn sẽ không được hiển thị công khai. Các trường bắt buộc được đánh dấu *